.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت راه‌اندازي دانشكده خبر در مازندران

كارشناس مسائل فرهنگي و مطبوعاتي استان مازندران راه‌اندازي دانشكده خبر در استان را ضروري دانست.

عليرضا سعيدي امروز در حاشيه نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها مازندران اظهار داشت: يك چالش بزرگ در حوزه كار خبري مشهود است و در خبرها و گزارش هاي مطبوعات استان اين نقيصه مشاهده مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: علت اصلي اين ضعف خبرنگاراني هستند كه خود را براي دريافت مسائل علمي در حوزه ارتباطات و اطلاعات درگير نكرده‌اند.

اين كارشناس مسايل فرهنگي و مطبوعاتي استان مازندران با اشاره به اينكه براي اين كار مديران نشريه و سردبيران سرمايه‌گذاري مناسبي در اين مورد نكردند، تصريح كرد: خبرنگاران براي جبران كار بايد به دنبال تحقيق و مطالعه بروند.
سعيدي خواستار نظارت دقيق كيفي و ارزيابي دستگاه‌هاي مسئول در اين باره مانند اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات بر كار رسانه‌ها شد و خاطرنشان كرد: براي مازندراني كه از پيشينه فرهنگي و رسانه‌اي تاريخي مناسبي برخوردار است، بايد وزن كار مطبوعاتي نيز ارتقا يابد.

وي خواستار تداوم كلاس آموزشي براي فعالان خبري و رسانه‌اي استان شد و بيان داشت: از دوره آموزشي كه براي خبرنگاران در سال گذشته منعقد شده است، استقبال خوبي شد و اين نويد تعليم مستمر براي خبرنگاران را مي‌دهد.

سعيدي با تفكيك كار خبري در مراحل دريافت، جمع‌آوري و كشف خبر يادآور شد: برخي از رسانه‌ها منتظر مي‌مانند تا يك سازمان دولتي خبري را براي آنها فكس كندو يا خبري بر روي خبرگزاري‌ها قرار گيرد.

وي راه‌اندازي دانشكده خبر در استان را ضروري دانست و يادآور شد: طرفداران رشته علوم ارتباطات در مازندران در حال فزوني است و اين خبر خوبي است.

سعيدي خواستار ورود سازمان هاي غير دولتي مرتبط با خبر شد و گفت: اين ورود مي‌تواند مراجعه افراد علاقه‌مند به خبر را افزايش دهد.

وي سرانه اعتباري فرهنگ و هنر را در مازندران كمتر از 100 تومان اعلام كرد كرد و گفت: اين ميزان در شان سابقه تاريخ و فرهنگ مازندران نيست.

اين فعال مطبوعاتي مازندران خواستار افزايش بودجه فرهنگي در مازندران شد و تصريح كرد: اگر در عرصه فرهنگي و هنري توجه ويژه اي شود، امنيت اجتماعي و اخلاقي نيز با ضمانت بيشتري ادامه كار خواهد داد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.